سخنان زیبا و انرژی بخش بزرگان

جملات آروین دیوید یالوم

سخنان اروین د. یالوم

جملات ناب گرانبها  از آروین دیوید یالوم ، روانپزشک هستی گرا و نویسنده آمریکایی را در جملات ناب زندگی برای شما همراهان و دوستداران سخنان بزرگان جمع آوری کرده ایم. ما تلاش کرده ایم تا بهترین جملات مشاهیر جهان را در مطالب مختلف سایت جملات گرانبها به روزرسانی نماییم. به این امید که عزیزان علاقه مند به زندگی و دیدگاه های مشاهیر جهان بتوانند با استفاده از این جملات ناب و دوست داشتنی کمی بیشتر با این مشاهیر آشنا شوند. در ادامه با جملات اروین د. یالوم با شما هستیم.

جملات ناب آروین دیوید یالوم :

انسان به راستی نیرومند، هرگز درد و رنج نمی آفریند، بلکه چون زرتشت پیامبر، چنان از نیرو و فرزانگی لبریز می شود که آن را سخاوتمندانه به دیگران پیشکش می کند. این پیشکشی، حاصل فراوانی شخصی است، نه ترحم، که خود نوعی تحقیر است.

آروین دیوید یالوم

جملات آروین دیوید یالوم
جملات آروین دیوید یالوم

عشق هستی مدار کمترین میزان اضطراب – کینـه را در خود جای می دهد. ( آروین دیوید یالوم )

عاشقان هستی مدار . مستقل ترند . خودمختاری بیشتری دارند . کمتر حسود یا تـهدید کننده اند . کمتر نیازمندند . ( آروین دیوید یالوم )

ابراز علاقـه در آنان کمتر است . ولی همزمان بیشتر مشتاقند بـه طرف مقابل خود در جـهت خود شکوفایی یاری رسانند . ( آروین دیوید یالوم )

سخنان اروین د. یالوم
سخنان اروین د. یالوم

از پیروزی های آن دیگری بیشتر احساس غرور می کنند . نوع دوست . گشاده دست و پرورنده اند.( آروین دیوید یالوم )

عشق هستی مدار در معنایی عمیق جفت را می آفریند . امکان خود باروری را فراهم می کند .( آروین دیوید یالوم )

احساس سزاوار عشق بودن را پدیدمی آورد و این هردو . رشد مداوم و پیوستـه را تسریع می کند.( آروین دیوید یالوم )

 

امتیازی که همواره آن را ویژه و خارق العاده دانسته ام، تعلق به صنف درمانگران قابل احترام و شریف است. ما درمانگران بخشی از سنتی هستیم که قدمتش نه فقط به نیاکان بلافصل روان درمانگرمان ( نسلی که با فروید، یونگ و همه نیاکان آنها – نیچه، شوپنهاور، کی یر کگور- آغاز می شود)، بلکه بس دورتر، به عیسی، بودا، افلاطون، سقراط، جالینوس، بقراط و تمامی رهبران بزرگ مذهبی، فلاسفه و اطبایی باز می گردد که از آغاز زمان، انسان را هنگام ناامیدی هایش یاری داده اند. آروین د. یالوم

 

دوستت دارم چون بـه تو نیاز دارم. عشق بالغانـه می گوید : بـه تو نیاز دارم چون دوستت دارم.

جملات آروین دیوید یالوم
جملات آروین دیوید یالوم

 

انسان بـه راستی نیرومند . هرگز درد و رنج نمی آفریند . بلکـه چون زرتشت پیامبر چنان از نیرو و فرزانگی لبریز می شود کـه آن را سخاوتمندانـه بـه دیگران پیشکش می کند این پیشکشی . حاصل فراوانی شخصی است . نـه ترحم . کـه خود نوعی تحقیر است.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا