موفقیت در زندگی

موفقیت با نکات طلایی از کتاب علم ثروتمند شدن

 
راهی برای تفکر و عمل در جهت دستیابی به موفقیت
 

 
یکی از کتاب‌های آموزشی برای خلق موفقیت در سال ۱۹۱۰ توسط والاس دی واتلز نوشته شد. “علم ثروتمند شدن” عنوان جذابی دارد که شما را
وادار به کاوش در آن می‌کند و آنچه در آن نهفته است فراتر از نکاتی برای رسیدن به ثروت است، بلکه شامل دستورالعمل‌هایی برای رسیدن به هر آنچه در زندگی می‌خواهید می‌باشد.
این کتاب قدیمی شامل ایده‌هایی طلایی است که با استفاده از آنها، زندگی شما آن را برای همیشه تغییر می‌دهد. در این‌جا ده نکته اصلی را ذکر می‌کنیم که به پیشنهاد والاس دی واتلز راهی برای تفکر و عمل در جهت دستیابی به موفقیت است:

والاس دی واتلز

۱– ثروتمند شدن به معنای به کارگیری تمامی استعدادهاست.

همه ما در مورد پول مشکلات خودمان را داریم، اما بدست آوردن ثروت نباید از روی حرص و طمع باشد. موفقیت یعنی بودن آنچه می‌خواهید باشید، که پول قسمتی از آن را محقق می‌کند. ثروت اندوختن به شما این امکان را می‌دهد که استعدادهایتان را تماما به کار بگیرید.

۲– فرصت، نامحدود است.

اگر این دید را داشته باشید که همه چیز امکان‌پذیر است، فرصت‌های بیشماری خارج از قلمرو و واقعیت شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در مورد آنچه می‌توانید بدست آورید بزرگ‌اندیش باشید. و بزرگتر فکر کنید.

۳– فکر و عمل، موفقیت را نتیجه می‌دهند.

اگر به آنچه می‌خواهید باشید، کاری که می‌خواهید انجام دهید و آنچه می‌خواهید بدست آورید بیاندیشید، فرصت‌هایی را برای تحقق آن‌ها مشاهده خواهید کرد. برای دستیابی به موفقیت باید بر اساس آن فرصت‌ها عمل کنید. باید بدانید چه می‌خواهید، برای آن‌ها هدف داشته باشید و در ذهن مطمئن باشید که به اهدافتان خواهید رسید.

۴– به جای رقابت کردن، خلق کنید.

نیازی نیست برای همه چیز رقابت کنید. شما توانایی آن را دارید که از راه فکر و عمل آنچه را می‌خواهید ایجاد کنید، لزومی ندارد آن چیزها را از شخص دیگر بگیرید و یا از دیگران استفاده کنید. به جای رقیب بودن، خلق کننده باشید.

۵– ارزش قائل شوید.

بیش از آنچه دریافت می‌کنید، برای دیگران ارزش قائل شوید. با اجرای این روش کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید که دیگران تمایل به کار کردن با شما و خرید کردن از شما را دارند، چرا که آنان به جایی مراجعه می‌کنند که چیزهای بیشتری بدست می‌آورند.

۶– ذهنتان را از منفی‌نگری دور کنید.

‌انرژی تفکرات، آنچه به آن فکر می‌کنید را ایجاد می‌کند. بنابراین این مهم است که از هر شک و تردید، بی‌اعتمادی و منفی‌بافی که وارد ذهنتان می‌شود آگاه باشید. مثبت‌اندیشی برای دست‌یابی برای آنچه می‌خواهید ضروری است. نمی‌خواهیم بگوییم که منفی‌بافی را به کل پاک کنید، اما آگاه باشید و تردیدها در مورد آن چه می‌خواهید بدست آورید را برطرف کنید.

هم‌چنین، مراقب باشید چه می‌گویید؛ هرگز در مورد خود، امور و هرچیز دیگر به شیوه دلسردکننده‌ای سخن نگویید.

۷– نهایت توانایی خود را به کار گیرید.

این موضوع در مورد به نمایش گذاشتن توانایی‌تان در انجام کار است. نه تنها کار خودتان، بلکه هر وظیفه‌ای که انجام می‌دهید باید به بهترین نحو باشد. هر روز به اندازه آنچه می‌توانید بدست بیاورید، انجام دهید.

۸– عجله لازم نیست.

نیازی نیست عجله کنید. اگر در محیط خلاقانه و نه رقابتی عمل می‌کنید، کسی قصد شکست دادن شما را ندارد. از وقت خود استفاده کنید. اشتباهات در عجله کردن و یا با ترس و تردید به وجود می‌آیند. اگر خود را شتاب‌زده یافتید، آهسته‌تر عمل کنید و به یاد داشته باشید آرزوی دست‌یابی به چه را دارید. این عمل، اعتقاد شما را قوی‌تر و هدفتان را اصلاح می‌کند.

۹– به این فکر نکنید که چگونه از پس شکست دادن موانع برخواهید آمد.

در کسب‌وکار، رو در رو شدن با موانع اجتناب‌ناپذیر است. ممکن است موانعی برای تصورات ذهنی و یا کارهای واقعی شما باشند. اگر مانند آنچه در بالا ذکر شد فکر و عمل کنید، راهی را خواهید یافت. با تفکرات بیش از حد در مورد چگونگی انجام کارها خود را آزار ندهید.

۱۰– شکست ظاهری است.

هرگز در برابر آنچه با پیش‌بینی شما مطابقت ندارد، ناامید نشوید. ممکن است برای شما شکست باشد، اما به اعتقاد خود پایبند باشید و خواهید دید که شکست ظاهری است. چیز بهتری در راه است که شکست ظاهری را به موفقیت تبدیل خواهد کرد.

جملات [والاس. دی. واتلز]:
[والاس. دی. واتلز] : “هر آنچه در ستایش فقر گفته شود این حقیقت باقی‌ست که بدون ثروت نمی‌توان زندگی کامل و کامروایی داشت.”

[والاس. دی. واتلز] : “بهترین کاری که می‌توانید برای دنیا انجام دهید، خودسازی است.”

[والاس. دی. واتلز]: “تنها با فراتر رفتن نسبت به موقعیت کنونی خود می‌توانید پیشرفت کنید، و هیچ شخصی با رها کردن کارها نمی‌تواند از موقعیت فعلی خود فراتر رود.”


 منابع : 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا