ثروتمند شدنموفقیت در زندگی

عادت ثروتمندترین مرد جهان

کارلوس اسلیم هلو

ثروتمند شدن , عادت ثروتمندترین مرد جهان
کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu) ثروتمندترین مرد جهان است و مانند سایر مردان بزرگ , آموخته های بسیاری از شکست ها و نا امیدی هایش دارد. پدرش وقتیکه او تنها ۱۳ داشت از دنیا رفت, او بسیار سخت کار می کرد, و برای تهیۀ پول مدرسه کار فراوان با دستمزد ساعاتی پایین انجام می داد.
والدین کارلوس اسلیم هلو در اواسط دهه ۲۰ ازدواج کردند. کارلوس فرزند پنجم از شش فرزند خانواده بزرگ خود محسوب می شود و از همان دوران کودکی هوش و نبوغ خاصی را از خود نشان می داد. در مدرسه نیز وی سرآمد دیگر شاگردان بود و همواره به مطالعه و آموزش مطالب جدبد بسیار علاقمند بود. کارلوس از ابتدای کودکی توسط پدر دانایش با استراتژیها و روش‌های کسب‌وکار آشنا شد و در تمام جنبه‌های کسب‌وکار به مهارت بالایی دست یافت. او در حالی که هنوز یک نوجوان بود در یکی از بانک‌های کشورش سهام می‌خرید و همزمان در شرکت پدرش به کار مشغول بود.
کارلوس اسلیم هِلو
اسلیم, کسی که چهار سال متوالی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده است. او بسیاری از کارها را تجربه نمود, و فداکاری های بسیاری کرد تا به موقعیتی که امروز دارد رسید. از مطالعۀ زندگی او,  هفت عادت کلیدی را که باعث موفقیت اش شده است را گردآوری نموده ایم تا برای شما همراهان جملات گرانبها بیان کنیم . من اطمینان دارم که اگر این عادات را در زندگی تان بیاموزید و عملی نمایید, شما هم روزی می توانید ثروتمند باشید.

کارلوس اسلیم (به اسپانیایی: Carlos Slim) (زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۴۰ در مکزیکو سیتی) کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار است، که بر پایه رتبه‌بندی وال استریت ژورنال، همچنین مجلهٔ فرچون و فوربز، از ماه اوت سال ۲۰۰۷ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود.
اسلیم نقش عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. وی مالک شرکت‌های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، سانبورنز و تل‌سل محسوب می‌شود.

عادات ثروتمند ترین مرد جهان “کارلوس اسلیم هِلو” :

 

  • قدرت درک:
    کارلوس اسلیم ، شم تجاری بالایی دارد و می داند که چه موقع باید وارد تجارتی بشود و چه موقع باید از آن خارج شود. او بعد از سقوط سهام در سال ۱۹۸۲, سهام هایی را در پایینترین قیمت ممکن خرید و بعدا آنها را با ارزش بسیار بالاتری فروخت و میلیونر شد . اعتمادش را به کشورش از دست نداد وقتیکه سایر سرمایه گذاران مکزیکی پولهایشان را برای سرمایه گذاری به خارج از کشور انتقال می دانند صبر کرد تا اقتصاد بهبود یافت, ثروت اسلیم بیشتر و بیشتر می شد. مجددا در سال ۲۰۰۸, اسلیم ، دنیا را با خرید ۶٫۴% از سهام نیویورک تایمز شگفت زده نمود. در سال ۲۰۰۹, وقتیکه رکود اقتصادی شدیدتر می شد, او با یک وام ۲۵۰ میلیون دلاری که نیویورک تایمز باید آنرا با بهرۀ ۱۴% جلوتر از برنامه پرداخت می نمود کمک کرد تا ثبات مالی اش را حفظ کند.
  • یادگیری سریع:
    پدر اسلیم, جولیان اسلیم, به فرزندانش آموخت که چطور وضعیت مالی شان را مدیریت کنند. او آنها را تشویق می کرد تا درآمدها و هزینه هایشان را ثبت کنند. کارلوس اسلیم این چیزها را بسیار سریع آموخت و در سن ۱۲ سالگی, اولین سهامش را در بانک مکزیک خریداری کرد. اسلیم این ضرورت را درک کرد که باید فرزندانش را همانگونه که پدرش به آنها آموخت پرورش بدهد. هم اکنون سه فرزندش مسئولیت های کلیدی را در شرکتش Grupo Carso بر عهده دارند.
  • صرفه جوئی:
    دبلیو کلمنت استون زمانی گفت, “اگر نتوانید پول هایتان را پس انداز کنید, بذر ثروتمند شدن در شما یافت نمی گردد.” کارلوس اسلیم و خانواده اش در اوایل در سطح متوسطی زندگی می کردند. او درآمد عایدی از کسب و کارش را بجای خرید خانه و املاک و مستغلات مجددا سرمایه گذاری می نمود. پس جای تعجب ندارد که چرا امروز اینقدر ثروتمند است.
  • ارج نهادن به خانواده:
    نام شرکت اسلیم, Grupo Carso, از ترکیبی از حروف نام خودش و همسرش تشکیل شده است , Carlos و Soumaya. او بسیار خانواده اش را دوست دارد, آنها را به رسمیت می شناسد و اوقاتش را با آنها سپری می کند. خانوادۀ او هنوز هم شب های دوشنبه همه دور هم جمع می شوند.
  • خلاقیت:
    وقتی اسلیم شرکت مخابرات مکزیک (Telemex) را با شرکایی از فرانسه و آمریکا خرید, ایدۀ ساخت خدمات مشتری محور را در بازار بشدت رقابتی مکزیک بنا نهاد . او گوشی هایش را بجای فرستادن صورتحساب با سرویس پیش پرداخت می فروخت, او به مشتریان این امکان را داد که گوشی هایشان را فقط به اندازه ای که نیاز داشتند شارژ کنند , این ایده هم اکنون در کل دنیا در حال عملی شدن است . آنچه که اتفاق افتاد این بود, این برنامه نیازهای مشتریان را در نظر گرفت و نرخ رشد مشتری سالانه ۶۶% بیشتر شد که به مدت ۱۵ سال این رشد ادامه داشت. شرکت او در حال حاضر بزرگترین شرکت مخابراتی در آمریکای لاتین است.
  • تنوع:
    کارلوس اسلیم منحصرا در املاک و مستغلات سرمایه گذاری نموده است, شرکت تجهیزات ساخت و ساز، معدن، تنباکو، فروشگاه های خرده فروشی و ارتباطات از راه دور که در نهایت با تلاش او ساخته شده ، او را بسیار ثروتمند و مشهور نمود. این نکته بر این واقعیت تاکید دارد که نباید تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد بگذارید.
  • نیکوکاری:
    اسلیم انسانی بخشنده است. او به تعدادی از بنیادهای خیریه کمک می کند. که بنیانگذارش خود او بوده, که به توسعۀ سرمایۀ نیروی انسانی از طریق برنامه های آموزشی و پرورشی کمک شایانی می نمایند. به غیر از تلاش هایش برای توسعه سلامت و تغذیه و حوادث غیر مترقبه, بورس تحصیلی برای هزاران نفر از دانش آموزان ارائه کرده است.

کارلوس اسلیم هِلو , ثروتمندترین مرد جهان
اسلیم می‌گوید: «در زمان شکوفایی اقتصادی به ریاضت ادامه دهید، این امر به پیشرفت شرکت شتاب می‌بخشد. این کار باعث می‌شود تا در زمان بحران، جلوی نیاز شدید برای تغییرات گرفته شود».
چنگیز خان مغول شخصیت محبوب کارلوس اسلیم است. او هر شب تا پاسی از شب بیدار می‌ماند و کتاب‌های تاریخی می‌خواند. شیوه قدرت گرفتن و سیاست‌های اقتصادی او، فرق چندانی با روش چنگیز ندارد. هر دو آرام آرام حمله می‌کنند و ناگهان همه چیز را فتح می‌کنند. بسیاری از اقتصاددانان مکزیک با این شیوه کارلوس اسلیم مخالفند و انحصارطلبی او را سم مهلکی برای اقتصاد مکزیک می‌دانند.
کارلوس اسلیم درباره اصول موفقیت شرکت‌هایش می‌گوید:
ساختارها و سازمان‌های ساده با حداقل سلسله‌مراتب اداری، توسعه فردی و آموزش درون‌سازمانی برای مدیران، انعطاف‌پذیری و تصمیم‌گیری آنی، کار کردن با مزایای شرکت‌های کوچک، ساختارسازی دوباره و به وجود آوردن شرکت‌های واحد از پایه‌های موفقیت است. همیشه به یاد داشته باشید شرکت‌هایی که در سختی زندگی می‌کنند قوی‌ترند و و در شرایط سخت، افراد آن بهتر می‌توانند با مشکلات روبه‌رو شوند.
او در سال ۹۴ نامه‌ای به جوانان نوشت که توصیه‌های فراوانی دا‌شت.
کارلوس اسلیم درباره موفقیت گفت: “موفقیت این نیست که شما کاری را خوب یا حتی خیلی خوب انجام دهید و از دیگران تایید بگیرید. موفقیت یک عقیده بیرونی نیست، یک احساس درونی از خوب بودن است. موفقیت، تعادل روح است و قطعا به احساساتی مانند عشق، خانواده، دوستی، اصالت و راستی نیاز دارد”.
 
منبع :
ویکی پدیا,  باورهای ثروت ساز bavaryar.com ,


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا